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Wordmongers

October 12, 2015

“What is a publisher? Is it a profession, a trade, a vocation or an occupation for gentlemen? Well, certainly not the latter any more. [...] It is now  a much debased branch of globalized corporate business – with a few honourable exceptions.”

“I have always admired those who see publishing as a way to support a political, humanitarian or cultural cause, to make the world more civilized, to advance education and further progress in literature, philosophy, science and the arts – subjects much neglected by our rulers today [...]”

 

n that engage"Instead of striving for the best, we are told we must not be elitist. The arts, which are the driving force of all progress in human history and evolution, are considered to be too difficult for the young, so we are no longer teach them seriously. No one talks literature any more. Reading, which is an active occupation thought and intellectual curiosity, has been replaced by passive screen-watching, while information is increasingly fragmented, commercialized and distorted – and is rendered meaningless by a lack of context and critical understanding.”

Alessandro Gallenzi, Bestseller, London, Alma Books, 2010, pp. 263 y 264

 

¿Qué es ser un editor? ¿Es una profesión, un oficio, una vocación o una ocupación apropiada para un caballero? Bien, desde luego ya no lo último. [...] Ahora mismo es una rama muy devaluada del mundo de los negocios de corporaciones globales —con algunas honorables excepciones—. Siempre he admirado a aquellos que ven en la edición una manera de apoyar causas políticas, humanitarias o culturales, de hacer más civilizado el mundo, de hacer avanzar la educación e impulsar el progreso de la literatura, la filosofía, la ciencia o las artes —materias muy abandonadas hoy en día por nuestros gobernantes—.

 

[...] En vez de aspirar a la excelencia, se nos dice que no seamos elitistas. Las artes, que son históricamente la fuerza impulsora de todo progreso y evolución humanas, son consideradas cómo demasiado complicadas para los jóvenes, así que no nos tomamos en serio su educación. Nadie habla ya de literatura. La lectura, que es una ocupación activa que fomenta el pensamiento y la curiosidad intelectual, ha sido reemplazada por la contemplación pasiva de pantallas, donde la información es progresivamente fragmentada, comercializada y distorsionada –y privada de sentido mediante la falta de contexto y entendimiento críticos [...]. 

 

 

 

 

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